Štefánikův most

Jedenáctým mostem, který počítáme po proudu Vltavy v Praze, je Štefánikův most. Spojuje pravobřežní nábřeží Ludvíka Svobody s levobřežním nábřežím Kapitána Jaroše a Edvarda Beneše. Přirozeně pak propojuje Revoluční třídu a Letenský tunel.

Řetězový most císaře Františka Josefa I., který zde stával od roku 1868, představoval největší litinovou stavbu v Praze. Ten prošel nejprve rekonstrukcí v roce 1898 a nakonec byl demontován v roce 1947. Nahradil ho současný železobetonový most, který vznikal postupně v letech 1949 - 1951. Dnes jeho konstrukce sestává ze tří klenebních polí při délce 182 m. Dohromady s nájezdovými rampami je dlouhý 263 m. Projektanty stavby byli Vlastislav Hofman a Otakar Širc. Je zajímavostí, že při jeho stavbě bylo poprvé použito skruží z ocelových trubek.

Jako ostatně většina mostů, i tento byl v minulosti přejmenováván – za druhé světové války to byl most Leoše Janáčka a za komunismu Švermův most. V roce 2007 prošel most kompletní rekonstrukcí. Tehdy mu byla kompletně vyměněna vozovka, přičemž na vozovce i chodnících nahradil dlažbu asfalt. Také tramvajový pás se dočkal výměny.

Štefánikův most si můžete prohlédnout z neobvyklé perspektivy na palubě našich lodí a parníků při některé z pravidelných plaveb nebo pokud si loď pronajmete třeba pro firemní akci a vydáte se na plavbu dle Vašeho přání.